We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you are happy to continue browsing, please consent to our cookie policy

Case Studies

Family Wealth Consultion Group

KALIFORNIENBASERAD EKONOMIFÖRVALTARE ANLITAR KeepItSafe® FÖR SKYDD AV KRITISKA DATA

Download Case Study »

Utmaningen

PURE (Privilege Underwriters Reciprocal Exchange) är ett medlemsägt ömsesidigt försäkringsbolag som erbjuder anpassade egendoms- och ansvarsförsäkringar för enskilda personer och familjer med hög nettoförmögenhet. De försäkrar exklusiva hem, bilar, smycken, konstsamlingar och vattenfordon samt erbjuder personliga ansvarsförsäkringar.

2009 använde PURE band för säkerhetskopiering av sina data, vilket tog stora resurser i anspråk och tog lång tid. Systemet krävde att en medarbetare från PURE fanns på plats fysiskt för att hålla ordning på banden, se till att de finns tillgängliga och köra tidskrävande återställningar. Först trodde PURE att de skulle kunna hantera sin säkerhetskopiering med sitt befintliga bandsystem. Men när de tittade på kostnaderna för och logistiken med att lagra data på lång sikt upptäckte de att deras nuvarande system skulle vara dyrt och besvärligt.

Howard Muhlstein, som är Infrastructure Project Manager på PURE, fick i uppdrag att hitta en ny lösning för säkerhetskopiering. "Jag letade efter något som kunde hanteras externt på distans, och något som inte innebar krävande underhåll av en maskinvarulösning", sade han. "Jag ville verkligen inte lägga till någon ytterligare maskinvara i nätverket".

Lösningen

FWCG visste att de behövde en bättre lösning för säkerhetskopiering som inte var lika resurskrävande och som var mer tillförlitlig. Deras IT-ansvarig, som var anställd på deltid, föreslog KeepItSafe som hade sitt huvudkontor i andra änden av landet, i New York. KeepItSafe vann deras förtroende och fick FWCG som kund och började att göra en omfattande säkerhetskopiering av företagets data och dokument via internet varje kväll.

(Eftersom FINRA (The Financial Industry Regulatory Authority, Inc.) kräver att FWCG arkiverar all inkommande och utgående korrespondens för alltid fortsatte de att anlita Global Relay, ett företag som erbjuder premiumtjänster för meddelandearkivering, för säkerhetskopiering av sin e-post för att kunna uppfylla dess krav.)

"Vi är ett papperslöst kontor, så KeepItSafe började bokstavligen att säkerhetskopiera allt", säger Martin. KeepItSafe tog även fram en metod för säkerhetskopiering av både FWCGs stationära och bärbara datorer, någonting som inte gjordes innan de anlitades. "Jag kan inte kontrollera hur andra lagrar sina data", säger Martin. "Jag känner mig helt säker nu när KeepItSafe håller koll på alla våra data." Martin säger att hon verkligen uppskattar de personliga e-postmeddelanden som hon får från en tekniker från KeepItSafe, till skillnad från ett automatiskt meddelande, om något har blivit fel med säkerhetskopieringen föregående kväll.

Några år efter att FWCG blev kund hos KeepItSafe installerade de ACT, en programvara för hantering av kundrelationer (CRM). Det var första gången som det Kalifornienbaserade företaget hade använt en SQL-databas. "Vi visste inte hur vi skulle säkerhetskopiera den", säger Martin. "Så jag ringde upp KeepItSafe och frågade deras support. Vår tekniker visste precis vad han skulle göra. Han kontaktade vår ACT-konsult i Texas och fick det att fungera. Det kändes så bra när jag upptäckte hur svarsvilliga och kunniga KeepItSafe var – jag hade inte någon som helst lust att lära mig hur man gör det här."

RESULTATET

"När vi hade anlitat KeepItSafe gick vi från att hela tiden fundera över säkerhetskopieringen till att knappt ens tänka på det", säger Martin. Hon berättar att de aldrig har behövt göra en fullständig återställning, men de har flera gånger kontaktat KeepItSafe för att få hjälp att hämta upp en försvunnen fil. "Vår Senior Partner har till exempel ett kreativt system för filhantering och tappar bort dokument ibland", säger hon. "Ibland kan vi hitta dem själva, ibland behöver vi ta hjälp av KeepItSafe."

Martin säger att hon upplever att personalen på KeepItSafe är ärliga, pålitliga och ser vad som är bäst för henne. Hon uppskattar även att de hjälper henne att hålla koll på kostnaderna och tipsa om hur hon faktiskt kan spara pengar. "Som småföretagare måste man vara väldigt noga med vem man väljer att jobba med", säger hon. Jag upplever att KeepItSafes servicekonsulter är en del av vårt team."

Martin upplever en stor skillnad på den kundservice hon får från KeepItSafe jämfört med andra leverantörer som ofta beter sig som om de problem som FWCG har inte är kritiska eller behöver prioriteras. "Vår relation medKeepItSafe är precis en sådan relation som vi vill att våra kunder ska ha med oss", säger Martin. "Jag önskade att alla mina relationer var så bra som den jag har med KeepItSafe."

Redo att komma igång?

Call 020 121 700 or fill out the form below and a KeepItSafe representative will contact you promptly.